Geluksmomentjes juli #3

Maandag gingen wij op vakantie. We hadden vijf dagen geboekt op een kustpark in Westende. Eerst wilden we dit jaar niet gaan, maar last minute hadden we nog besloten om erop uit te trekken. De eerste paar dagen zag het weer er niet rooskleurig uit, maar dat hield deze twee niet tegen. Zodra we daar waren, doken zij het zand in.

GMjul3

Terwijl ik alles uitpakte en de kinderen de stacaravan ontdekte, maakte Tim het zijn eigen gemakkelijk 😀 Het was voor mij de eerste keer op een camping en het viel mij niet tegen. De caravan was heel proper (waar ik veel schrik voor had) en de buren heel gezellig.

GMjul32

Vorige keer had ik al verteld dat Lore helemaal in to puzzels is en dat ging aan zee gewoon verder. Omdat Lore en Wout niet graag in de auto zitten, had ik allerlei cadeautjes ingepakt voor onderweg en dit was er eentje van.

GMjul33

De eerste nachten ergens anders zijn altijd spannend en toen ons madammeke voor de derde keer uit haar bed kwam getrippeld, mocht ze even bij ons komen zitten. Onder een fleecedekentje uitdokteren welke taal onze buren spraken.

GMjul34

Op dinsdagochtend gingen we naar de zee (ons plan was meteen de eerste dag te gaan, maar nadat mijn oriëntatieskills ons 45 minuten hebben laten omwandelen, hielden we het voor bekeken). Wout was er vorig jaar al wel geweest, maar ik denk niet dat hij het zich nog herinnert.
Laten we maar zeggen dat de zee is goedgekeurd. Meteen toen zijn voeten het zand raakte, rende hij vol op de zee af. We moesten hem tegenhouden of hij liep er gewoon recht in.

GMjul35

Ik hou ontzettend veel van de zee. Ik kan uren spenderen met op het strand zitten en kijken naar de golven en de voorbijkomende boten. Het fijnste moment is ’s morgens. Dan zijn er enkel joggers aanwezig en voor de rest is het heerlijk kalm. Elke keer dat wij deze vakantie gingen, waren we er voor 9u. Zalig.

GMjul36

In deze vlog van Hans & Shifra zag ik het spel Boom boom balloon en nam het mee naar zee. Het was een succes. Lore vond het de eerste keer heel spannend, maar daarna hebben we het elke dag gespeeld.

GMjul37

We zijn een paar keren naar het strand geweest, maar ook nog naar twee kinderboerderijen. Eentje in Westende zelf en eentje in Nieuwpoort. Daar hoort natuurlijk iets lekkers bij en voor Lore was dit Fristi.

GMjul38

Het voordeel van een camping: als je zin hebt om in je pyjama en gouden ballerina’s te gaan steppen om 16u30, dan kan dit. Lore heeft hier veel gestept. Op een bepaald moment kende ze haar weg en durfde ze al alleen op pad.

GMjul39

Bij het campingleven hoort ook barbecuen. We hadden zo’n klein bbq’tje van Colruyt gekocht en hoewel Tim het niet fijn vond, kon ik niet klagen. Njom njom.

GMjul310

Mijn Instax Mini 90 kwam ook weer uit de kast en er zijn weer een paar leuke polaroids genomen, waaronder deze. Ik vind zo’n foto’s echt leuk. Ik heb een paar jaren geleden deze polaroid fotokader gemaakt en daardoor zie ik ze nu elke dag.

GMjul311

Wanneer je aan het zeetje bent, moet er ge-gocart worden. Wij deden dit ook altijd toen ik klein was en ik vond dit zoo fijn. Het was de eerste keer dat Wout in een gocart ging en hij vond het fantastisch. De hele onderweg maar lachen, babbelen en zwaaien naar iedereen.

GMjul312

Meet my posse.
We reden langs dit kunstwerk en natuurlijk moest daar een foto van genomen worden (want ja, Instagram-waardig hè).

GMjul313

De eerste 1,5 dag was het niet zo’n goed weer, maar daarna was het zaaalig. Zodra de wolken weg waren, was het warm. De kinderen konden zelfs spelen bij de waterfonteinen. Die Wout heeft de tijd van zijn leven gehad.

GMjul314

En zijn zus ook. Ik ben er wel van overtuigd geraakt dat een camping ideaal is voor kleine kinderen. Alles is gemaakt zodat ze overal plezier kunnen maken en dat je als ouder gerust bent. Lore kon overal steppen en spelen zonder dat ik ongerust was (behalve die ene keer waar ze tien minuten wegbleef…) en Wout…
Wel, Wout is dan weer een ander verhaal. Deze bengel duikt het leven in met zijn hoofd eerst dus hem moet je continu in de gaten houden, maar in ieder geval was het daar soms veiliger dan thuis 😀

GMjul315

Aanschouw Tim op vakantie: Zwembroek, tanktop, spiegelzonnebril, blikje bier en de zonnehoed van Lore.
A picture says more than a thousand words.

GMjul316

En hier kan ik eigenlijk hetzelfde zeggen 😀
Ik heb zo gelachen met deze foto.

GMjul317

Deze foto is genomen op de laatste ochtend aan het strand en het is de ideale weergave mijn kinderen hun karakter en zonder twijfel mijn favoriete foto van hun.

GMjul318

Wout is niet van het handje vasthouden. Stiekem zeer irritant, want dan lijkt hij vaak op een losgeslagen projectiel (wat de nodige hartverzakkingen veroorzaakt). Maar op het strand is het mij toch een paar keren gelukt!

GMjul319

Weet je nog dat ik had beloofd geen boeken meer te kopen in juli en augustus?
Zaterdagmiddag ging ik langs de boekhandel om te kijken of er nieuwe boeken waren, maar met de intentie om niets te kopen (hier begint de domheid al). Ik zag dit leuke boek voor maar €9. Ik heb het goed volgehouden en ben zonder boek weggegaan.

Om vervolgens een paar uren later te gaan en het toch te kopen -zucht-
As we speak is Tim een straf aan het bedenken en ik heb er serieus schrik voor. Zijn opties zijn eindeloos: oven reinigen, auto met de hand wassen, badkamer poetsen (wat normaal gezien zijn klus is want ik heb hier een bloedhekel aan), naar het stort (containerpark/milieustraat),…

GMjul320

Gisteren hebben we een zwembad gekocht aangezien de temperaturen volgende week richting 38 graden gaan hier. Tim gaat er maandag aan beginnen en dan kunnen we volgende week verder vakantie vieren aan ons eigen ‘strandje’.